| (KAP) Pasak Austrijos katalik naujien agentros „Kathpress“ vasario 2 d. praneimo, Vienos arkivyskupas kardinolas Christophas Schönbornas vl siterp diskusij dl evoliucijos ir mokymo apie sukrim. „Vienos teologiniuose kursuose“ (Wiener Theologische Kursen) jis sak, jog debatai iuo klausimu tokie karti ir aistringi todl, jog ia galiausiai kalbama apie mogaus egzistencij, apie mogaus „i kur“ ir „kurlink“, apie gyvenimo prasm.
Mokymas apie evoliucij kaip mokslin teorija, pasak kardinolo, tikjimui nra problema. Sunkumai kyla tik tada, kai mokslin teorija pasitelkiama pasaulirinms pozicijoms stiprinti. Problema galiausiai yra ne gamtamokslio ir religijos santykis, bet proto vieta.
Mokslas, pasak Schönborno, galimas tik todl, kad mogus yra protu apdovanota btyb. Ypa stabu, kad tikrov apskritai pastama. „Kad galt bti pastami ir suprantami, daiktai turi turti tvark“, – sak kardinolas. Ta tvarka, anot jo, nesivaizduojamai didel. Protui nepriimtina laikyti evoliucij vien nekryptingu atsitiktinybi procesu. „inoma, nepaneigsi atrankos ir kintamumo, taiau teigti, jog visas procesas atsitiktinis, neprotinga“, – teig jis.
Vienos arkivyskupas spjo vengti dviej fundamentalizmo form: pasak jo, pakraipa, paraidiui suprantanti Biblij, ieko mokslini rodym, kad em sukurta prie 6 tkst. met. Tai, anot kardinolo, nesmon. Tikjimo nevalia ginti absurdikais argumentais, nes taip jis istatomas pajuokai. Kartu Schönbornas kritikavo „fundamentalistines“ sroves, i anksto atmetanias bet kokius kritinius klausimus evoliucijos teorijai.
Kardinolas tvirtino egzistuojant tikrov ir u gamtamokslio rib. ia Vienos ganytojas atkreip dmes muzik – tikrov, kuri gamtamokslikai irgi neapiuopiama. Nepaisant to, tai tikrov, o ne iliuzija. Galiausiai btini abu artinimosi prie tikrovs bdai – tikjimo ir gamtamokslio. Abu turi vienas kit papildyti: „Tikjimas gamtamokslinius klausimus neatsakys. Jis nepanaikina gamtamokslinio darbo varg, bet atveria platesn horizont.“ Tada gali nutikti, jog kai kam sigilinus gamtamokslin darb „nuvis Dievo buvimas“.
Tikjimas ir mokslas nra visikai atskirti, veikiau abu susilieia ir vienas kit sismelkia, taiau neturi bti painiojami. Schönbornas: „Tiriantis ir mstantis, tikintis ir besistebintis yra vienas ir tas pats, taiau tikdamas ir tirdamas jis nedaro vieno ir to paties.“
„Banyios inios“ katalikai.lt
|